Ressourceteamet

Ressourceteamet på Åløkkeskolen

Ressourceteamet består af:

En læsevejleder, tre inklusionsvejledere, en dansk-som-andetsprogsvejleder og en matematikvejleder. Desuden er skolens ledelse tæt på arbejdet i ressourceteamet.

Teamets vision:
Vi vil lære og udvikle vores arbejde med metoder og praksis og derved fremme alle elevers læring og udvikling i de forskellige læringsmiljøer på skolen.

Vi vil bidrage til og understøtte et tættere samarbejde om undervisning og læring.

Vi arbejder systematisk med metoder, der fremmer fagprofessionel refleksion og evaluering, der fremmer elevers læring. Vi arbejder med mange metoder – deriblandt: Aktionslæringsforløb, co-teaching og teamrefleksion.

Vi er optagede af tidlig indsats og ønsker derfor at arbejde meget i det forebyggende område. Men har også mulighed for at bidrage, hvis noget bliver svært i et læringsmiljø.

Formålet med vejledernes arbejde:

• At bringe vores samlede viden i spil til glæde og gavn for børn og voksne på Åløkkeskolen.
  • At understøtte kollegaernes arbejde med at udvikle praksis, herunder implementering af kompetenceudvikling.

Vejlederne har planlagte forløb i forskellige klasser, men også mulighed for at understøtte løbende i skoleåret. Vi har planlagt en proces, som teams agerer efter, hvis de får brug for sparring.

Ved at klikke videre kan man finde en mere detaljeret beskrivelse af vejleder-gruppernes fokusområder og indsatser.