Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

02.11.23

Skolebestyrelsesmøde Åløkkeskolen

Torsdag d. 2.11.2023 kl. 17:00 – 19:30 i personalerummet på skolen.

Tilstede: Pia, Jeppe, Anne-Marie, Flemming, Mette, Siggi, Noah, Inge-Marie, Rune, Maja, Marie-Louise

Afbud fra: Nadja, Bue.

(Evt. afbud til Pia: sms 24 45 09 40)

 

 

Dagsorden

Tid 

Ansvarlig

Egne noter/referat

1.

Bemærkninger til dagsorden – godkendelse af dagsorden.

 

2 min.

Jeppe

Dagsorden er godkendt.

2.

Præsentation af skolens nye souschef, som er tiltrådt 1.11.23

5 min. 

Jeppe/Rune

Rune præsenterede sig selv og øvrige bestyrelsesmedlemmer præsenterede sig. 

3. 

Nyt fra…

  1. Elevråd

  2. Personale

  3. Ledelse (Ungedidaktik, Erasmustur)

  4. Andre medlemmer?

 

20 min.

Jeppe/Pia

  1. Elevråd

Toiletterne i indskolingen er beskidte. Der er blevet taget pynt ned fra væggene, da det var ”slidt”. Der lugter generelt på toiletterne. 

Pia: Det er et problem, som vi er opmærksomme på. Der er sat ekstra rengøring på, og indevagten har ekstra opmærksomhed på toiletterne i pauserne. 

  1. Personalet

Der er teaterprojekt på 6. Desuden har SFO afviklet to projekter. Det er ”Bag for en sag” og ”Halloween”. Halloween er i samarbejde med grundejerforeningen, hvor der skæres græskar.

Der har desuden været motionsdag i øsende regnvejr – det gik dog ikke ud over indsatsen. 

  1. En af del udviklingsprojektet ”Mangfoldige læringsmiljøer”, hedder Ungedidaktik. Skoler med ungemiljø skal lave to radikale greb for at omstrukturere hverdagen. Ledelsen sidder med på sidelinjen og følger med i arbejdet. 

Lærere fra modtagerklassen og Pia har været i Levanger. Det er et Erasmusfinansieret udviklingsarbejde over to år. Der kommer besøg fra Levanger til januar.

Indskrivning. Der er skrevet 33 børn op til skolestart i marts. Indskrivning slutter 5/11.

Trivselsmåling: Den ligner i store træk den fra sidste år. Der er tilbagegang ift. ”krav i arbejdet” samt vold og trusler fra eleverne. Der arbejdes med disse punkter løbende over de næste måneder.

Velfærdens fundament. Der er fundet en vinder af udliciteringen. Udearealet er taget ud af projektet. Det bliver stadigt lavet, dog en af en anden udbyder.

I næste uge kommer arkitekt og ingeniør på besøg med henblik på at skabe enighed om projektet.

Elevrådet spørges også. Byggeriet skal gå i gang medio juni 2024. 

4. 

Principper for klassedeling

På sidste møde aftalte vi, at der skulle laves et udkast til principper for klassedeling. Vi gennemgår udkastet og kommer med input til ændringer og tilføjelser.

Se bilag.

 

30 min.

Jeppe/Pia

Det er blevet spurgt i bestyrelsen, om skolen skal dele en klasse, hvis den er over 29 elever. Svaret er, at en given klasse skal deles. 

Pia præsenterede et udkast til princip med afsæt i sidste mødes drøftelse.

I projektplanen tilføjes en tidsplan. 

Det blev drøftet om i hvilket omfang forældrene skal høres. Pia revideret udkastet med de indkomne inputs til næste møde. 

 

5.

Møde med kontaktforældre 

Mandag d.13. november 2023 kl. 19-21.

På sidste møde aftalte vi at tage udgangspunkt i kontaktforældrefolderen og lave drøftelser i mindre grupper. 

 

Endelig dagsorden til mødet fremstilles – skal en gruppe arbejde videre med dette?

 

Se bilag – kontaktforældrefolder.

 

30 min.

Jeppe/Mette

Pia sender en reminder ud til kontaktforældrene.

Jeppe byder velkommen på aftenen. 

 

Punkt 1. 

Skolebestyrelsens arbejde/rolle (v. Jeppe).

Punkt 2. 

En definition af rollen som kontaktforældre. 

(v. Pia)

 

Det skal foregå i grupper, hvor der sparres på tværs. Folderen bruges som udgangspunkt.

Jeppe laver grupper. 

Mette og Siggi sørger for kage. 

6. 

Kontaktudvalgsmøde

Hvad skal Mette tage med til mødet? Input udbedes.

5 min.

Jeppe

Antal af elever i klasserne. Vi ønsker ikke store klasser.

Vi ønsker at høre, hvordan det i praksis skal fungere med mindre skærm i undervisningen jf. det udsendte ”hyrdebrev” fra b/u-udvalget.

Budgettet bliver yderligere udfordret, hvis der skal købes nye materialer som supplement til de materialer, som findes digitalt.  

 

7.

Opfølgende drøftelse ift. skolens morgener

På sidste møde talte vi om klokkens ringen kl. 7:50 og beskeden om, at eleverne ikke skal møde for tidligt i skole aht. tilsynet, efterfølgende har et medlem af bestyrelsen bedt om at få punktet behandlet igen. 

 

15 min.

Jeppe.

Ringetiden om morgenen er kl. 8.

Klokken kl. 07.50 er for elever, der er i morgen-sfo – som et signal for, at de skal ind. 

Elever kan ikke møde ind før 07.45, medmindre de er i morgen-sfo eller venter med deres forældre. Dette aht. rengøring og tilsynet med eleverne. 

 

8.

Punkter til næste møde:

Timefordelingsplan 24/25 i relation til udspil om folkeskolen.

Regnskabsvurdering.

Arbejdet med meddelelsesbog.

Data ift. nationale overgangstest præsenteres.

Mental og fysisk sundhed og trivsel hos elever. (Gitte Schærfe deltager).

 

5 min.

Jeppe

  1. Mental og fysisk sundhed og trivsel hos elever. (Gitte Schærfe deltager).

  2. Regnskabsvurdering.

  3. Arbejdet med meddelelsesbog.

  4. Data ift. nationale overgangstest præsenteres.

  5. Evaluering af møde med kontaktforældre. 

 

9. 

Evt. 

Sig gerne til fra mødets begyndelse, hvis du ved, at du har noget til dette punkt.

5 min.

Jeppe

Personalets dag er den 5. oktober. Det skal huskes fremadrettet. 

 

Kommende møder 23/24: 28/11, 30/1, 27/2, 19/3, 30/4, 28/5 og 11/6 – ligger også i kalender på aula.