30.01.24

Skolebestyrelsesmøde Åløkkeskolen

Tirsdag d. 30.1.2024 kl. 17:00 – 19:30 i personalerummet på skolen.

Tilstede:

Afbud fra: Jeppe

(Evt. afbud til Pia: sms 24 45 09 40)

Dagsorden

Ansvarlig

Egne noter/referat

1.

Bemærkninger til dagsorden – godkendelse af dagsorden.

2 min.

Dagsorden er godkendt

2.

Nyt fra…

1. Elevråd

2. Personale

3. Ledelse (herunder afslutning regnskab)

4. Andre medlemmer?

20 min.

Nadja/Pia

1. Undervisningsmiljøundersøgelse er i gang. Elevrådet satte fokus via en lille forestilling til morgensang.

2. Der er ansat nye medarbejdere til forårs sfo. Næste store er fastelavn dagen inden vinterferien.

3. Regnskabet for 2023 er gået ud med et lille plus, regnskab hermed godkendt, bestyrelsen er løbende orienteret i efteråret. Der er ansat nye pædagoger, pædagogiske assistenter og pædagogmedhjælpere.  Der er for tiden læringsmiljøundersøgelse i SFO. 31/1 kommer Korup Skole på besøg og undersøger læringsmiljøet her på skolen. Åløkkeskolen skal på Pårup skolen d. 1/2-24.

M-klassen har haft Erasmus-besøg fra Levanger.

I de kommende dage rokeres der lokaler pga opstart af forårs-SFO.

1. Ikke noget.

3.

Indskolings- og mellemtrins”kendetegn”

På sidste møde talte vi om hvad der særligt kendetegner didaktikken i hhv. indskoling og mellemtrin. Det vil vi gerne brede lidt ud med input fra personalet.

Pia/Rune/

Nadja

Pia og Rune fortalte om indskolingen og mellemtrinnet og hvordan der undervises og arbejdes på skolen.

Blandt om værdier og fokusområder i didaktikken, dagens ”flow” og samarbejdet med forældrene.

4.

Timefordelingsplan 24/25 – foreløbig orientering og drøftelse.

Pia fortæller om prioriteringer og muligheder. Der er input med fra personalet. Vi drøfter, hvad vi skal arbejde videre med ift. planlægningen af skoleåret 24/25.

• Se bilag med planen fra dette skoleår.

30 min.

Nadja/Pia

Pia gennemgik udkast til timefordelingsplanen og fortalte om vores forventede prioriteringer til 24/25.

Der prioriteres to voksne i timerne i indskolingen efter ønske fra personalet. Der er et ønske fra lærerne om at vejlederne er fast tilknyttet klasser.

Der er også et ønske om færre voksne i klasserne i indskolingen.

På mellemtrinnet er der et ønske om to voksne i de ”praktisk-musiske” fag.

5.

Kontakforældrefolder – redigering ift. input fra kontaktforældremødet.

20 min.

Nadja/

Marie

Det blev vedtaget at gå videre med udkastet til folderen.

Der blev talt om, om der skulle være en anbefaling i 0.til hvordan man inviterer til børnefødselsdag – og der skal nævnes eksempler på hvordan man kan organisere.

Der skal også skrives en passage ind om, hvordan man tager mod modtagebørn.

Det skal også skrives ind, at kontaktforældrene får besked om når der starter en ny elev i klassen. Fulgt op med gode råd til hvordan man kan gøre det i praksis.

Jeppe samler op og skriver tilføjelserne ind.

6.

Madordning – en mulighed?

Hjallesehallen har et tilbud om skolemad, som vi har undersøgt lidt, vi drøfter om vi skal gå videre med det.

I kan oprette jer som brugere her: https://app.kanpla.dk/ - man også downloade Kanpla-appen. Så kan I orientere jer i det inden mødet.

Rune

/Nadja

Skolebestyrelsen besluttede at gå videre med løsningen fra cafeteriet i Hjallesehallen.

Indtil videre i en prøveperiode indtil sommerferien. Ordningen evalueres på mødet inden sommerferien.

7.

Mangfoldige læringsmiljøer

Mangfoldige læringsmiljøer – hvor er skolen i udviklingsarbejdet og hvilke forandringer kan vi se? En status.

Pia/

Rune

Skolen er godt i gang med udviklingsarbejdet. Der afholdes for tiden læringslaboratorier, hvorefter teams planlægger ”mikrohandlinger” i deres praksis for at implementere forandringer.

8.

Punkter til næste møde:

Skærme brug og omfang i undervisningen.

Bevægelse og variation i undervisningen.

På hvilken måde vil bestyrelsen gerne have indsigt i disse områder?

5 min.

Kontaktforælderfolder.

Skærme i undervisningen (hvad er skærmen god og hvad er den ikke god til og hvilke overvejelser er der om at bruge skærmen mindre i undervisningen)

Bevægelse og variation i undervisningen.

Skoleårets planlægning.

9.

Evt.

Sig gerne til fra mødets begyndelse, hvis du ved, at du har noget til dette punkt.

5 min.

Nadja

Kommende møder 23/24: 27/2, 19/3, 30/4, 28/5 og 11/6 – ligger også i kalender på aula.